Írta: Adminisztrátor, idő: 2019-02-20 10:27:47

 

Melyik a legjobb torna időseknek?

A torna és mozgás öröme, testre, szellemre és lélekre egyaránt gyakorolt jótékony hatása ideális szerves része az ember mindennapi életének egészen onnantól, hogy az első lépéseit megteszi. Mi történik viszont akkor, amikor a lépések, mozdulatok megtétele egyre nehézkesebbé válik, fájdalmak, fáradtság, gyengeség akadályozza a mozgás, torna vagy akár csak a séta élvezetét is? Összefoglaljuk, hogyan és miért érdemes és kell sportolni, tornázni idős korban is, milyen gyakorlatokat lehet szinte bármikor, bármilyen állapotban megcsinálni.

 

Miért fontos a torna az időseknek?

A megfelelő sport, testedzés általános fontosságával manapság már szerencsére a legtöbben tisztában vannak. Egyre többen veszik komolyan a sportolást és az egészséges életet, mind a külső megjelenésük, mint a belső egyensúlyuk, egészségük miatt.

Idősebb emberek esetében azonban hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy nekik már nincs szükségük a sportolásra, sőt, a torna talán árthat is, vagy ronthat az egészségi állapotukon. Bár a túlterhelés veszélye valóban fennáll az időseknél (ugyanúgy, ahogy a fiataloknál is), mégis hatalmas tévedés azt gondolni, hogy nem legalább olyan fontos a mozgás időskorban is, mint előtte.

A megfelelő mennyiségű és minőségű torna komoly tényező lehet az életminőség tekintetében, ugyanis egyaránt javítja a hangulatot és a mozgáskoordinációt, így csökkentve az esetleges rossz mozdulatokból származó repedések, törések esélyét. Emellett fejleszti és szinten tartja az izomerőt, valamint javítja a vérkeringést. Az idős emberek életében tehát a mozgásnak a jelenkori testi és lelki állapot javításában, illetve a jövőbeli problémák megelőzésében egyaránt nagy szerepe van.

Hogyan tornázzon?

A megfelelő mozgásforma vagy torna/tornagyakorlat megtalálása ahogy fiatal- úgy időskorban is egyén- és állapotfüggő. Van azonban rengeteg olyan gyakorlat, amelyek elvégzése bármikor, különleges eszközök és nagyobb hely rendelkezésre állása nélkül is lehetséges és mindenképp kedvező hatást fejtenek ki.

Fontos felmérnünk, hogy az idős ember milyen állapotban van, mekkora terhelés tesz jót neki. Ha nagyon le van gyengülve, fekve tornázzon, mozgassa át bokáját, térdét, végtagjait, feszítse meg majd engedje ki izmait. Ha erősebb, jobb állapotban van, végezhet gyakorlatokat ülve, egy szék segítségével. Ilyen feladatok közül már rengeteget találunk az interneten, de örök szabály, hogy csak olyat csináljon az ember, ami jól esik neki és nem okoz semmilyen fájdalmat.

Ha komolyabb mozgásra is képes az idős hölgy vagy úr, akkor első sorban a sétát és a különböző, kifejezetten időseknek szóló csoportos vagy egyéni tornaórákat ajánljuk.Központunkba is ellátogathat kifejezetten gerinctornára, amely nagyon jó az egész test közérzetének javítására és a gerinccel kapcsolatos problémák enyhítésére is.

Torna a Levendula Homeban

Szolgáltatásaink között rengeteg olyan lehetőséget talál, amelyekben örömüket lelhetik gyermekek, fiatalok, felnőttek és idősek egyaránt. A központ fő motivációja is ez volt: olyan helyet létrehozni, ahol testét és lelkét együtt ápolhatja, gyógyíthatja és építheti a család összes tagja. Ennek megfelelően rengeteg féle különböző tornán vehetnek részt a vendégek, ahol szakemberek segítségével tarthatják karban testüket az idősebb generáció tagjai is.

A torna után pedig lehetőségük van kipróbálni egy pihentető masszázst vagy az egyre népszerűbb sószobát, konzultálhatnak szakértő orvosokkal esetleges problémáikról vagy szépségápolási szolgáltatásokat is igénybe vehetnek. Érdemes tehát kilátogatni Törökbálintra, akárhány éves is az ember!