Írta: Adminisztrátor, idő: 2019-02-05 20:29:58

Míg a jóga hosszú ideig főleg a spirituális, lelki és szellemi hatásairól volt ismert, napjainkban már egyre többen szeretnek bele a testre gyakorolt jótékony hatásáért. Ilyen lehet például az alakformálás jógával. A Levendula Home ehhez hasonlóan egyszerre nyújt testi, lelki és szellemi megnyugvást, épülést és gyógyulást az odalátogatóknak, így profilunkba kiválóan beillik a jóga. Szinte bármilyen problémája van az embernek, legyen az valamilyen fizikai fájdalom, túlzott stressz és görcsösség vagy esetleg az alakjával való elégedetlenség, ez a mozgásforma jó eséllyel megoldást kínál a gondunkra. A következőkben az utóbbival, tehát a jóga alakformáló hatásával fogunk foglalkozni.

Az alakformálás alapjai

Ahhoz, hogy a jógázás segítségével tudjuk építeni, szépíteni testünket, fontos, hogy tisztában legyünk saját céljainkkal és azzal, hogyan érhetjük el őket. Nem mindegy például, hogy karcsúbbak vagy inkább formásabbak szeretnénk lenni, hogy van-e kifejezetten egy-egy testrészünk, amire koncentrálnánk vagy az egész testet szeretnénk egyenlő eloszlásban edzeni.

A jóga segítségével egyaránt tudjuk feszíteni és nyújtani izmainkat és mindkettő elengedhetetlen része az alakformálásnak. Míg feszítés közben erősítjük az izmot, a nyújtás hatására nő a mozgástartománya, így jobb teljesítményre lesz képes, hatékonyabban tudjuk edzeni és kisebb eséllyel görcsöl be. Még egy előnye a jógának, hogy a konditermi súlyzós edzésekkel szemben kortól, testfelépítéstől és nemtől függetlenül, mindenki számára megfelelő edzéslehetőséget biztosít.

A különböző terhelést biztosító és eltérő nehézségű gyakorlatoknak köszönhetően kicsik és nagyok egyaránt élvezhetik a jóga által nyújtott örömöket. Szolgáltatásaink között ráadásul megtalálható kifejezetten gyermekjóga, sőt, családi jóga is, így a sportolás minőségi együtt töltött idő és közös élmény lehet.

Alakformálás jógával - jógapózok

Ahogy az eddigiekben is írtuk, a jóga egyik legjobb tulajdonsága, hogy a rengeteg különböző póz és gyakorlat közül kedvünkre válogathatunk aszerint, mik a céljaink az adott edzéssel. Adunk pár tippet, melyik pozíciókat érdemes gyakorolni akkor, ha az alakunk tökéletesítése a cél.

Az első ilyen a hintapóz: ennek során hasra fekszünk, karjainkat kinyújtjuk a fejünk mellett, majd egyszerre elemeljük a földről fejünket, kinyújtott karjainkat és lábainkat. Megtartjuk körülbelül negyven másodpercig, majd kis pihenés után megismételjük a gyakorlatot. Ez a gyakorlat egyszerre erősíti vádlinkat, combunkat, fenekünket és hátunkat egyaránt, így az alakformálás mellett hát- és derékfájdalmak esetén is segítségünkre lehet.

Hasonlóképp a leginkább a mérlegállásra hasonlító harcos pózhoz: egy lábon állva felsőtestünket előre döntve, másik lábunkat a levegőben kinyújtva, karjainkat akár előre nyújtva, akár szorosan a test mellé szorítva tartjuk egyenesen. Ahogy az előző gyakorlat, úgy ez is az egész testet erősíti, emellett pedig egyensúly érzékünket javítja. Ezeken kívül persze rengeteg jobbnál jobb gyakorlat létezik. Az, hogy kinek melyek a leghasznosabbak, azt kinek-kinek magának érdemes kikísérleteznie.

Jóga a Levendula Home-ban

Órarendünkben több remek jógalehetőséget találhat. Tornatermünkben rengeteg mozgásforma érhető el, többek között akad gyermekjóga, integrált jóga a Himalájai Jóga Tradíció szellemében és családi jóga is. Bármilyen céllal vágna vagy vágott tehát bele a jógázásba, nálunk biztosan megtalálja az Ön számára leginkább megfelelő módját. Felkészült oktatóink remek partnerei lesznek a mozgásban Önnek és gyermekeinek egyaránt!